Geek dolgok a kiskertben

2010.03.25. 11:18

Kérem szépen, aki azt hiszi, hogy a geek dolgok az informatikusokra jellemzőek, az téved, mert bizony akár a hobbikertész is beszerezhet néhányat.

 

Legutóbbi brüsszeli utazásom alatt találtam egy üzletben ezt a "hobbi tápkockakészítő" elnevezésű masinát és mivel potom 2,5 euró volt, hát megvettem, mivel már múlt évben néztem a veresi piacon, hogy a palántaárusoknak nem milliónyi pici cserépben vagy tejfölösdobozban van a sok palánta, hanem kis kockára formázott földdarabban sorakoznak egymás mellett a tálcán. Gondoltam ennyit megér, már csak kipróbálni is.

Otthon aztán neki is ugrottam egy napos délutánon a teraszon tápkockát gyártani, a recept szerint vízzel összekevertem egy nagy kupac ültetőföldet, majd elkezdtem beletömködni a masinába. Hirtelen eszembe jutottak gyermekkorom homokozós emlékei, és nem csak azért, mert két nagyobbik gyermekem ott kuncogott a hátam mögött, hogy "nézd, a papa sarazik".

Az első negatív tapasztalatok (ahogy kinyomtam a kockát, szétesett) után arra a következtetésre jutottam, hogy jobban kell tömöríteni a földet és pár perc beletanulás után már igen formás kis kockák születtek. Egy kocka kb. 4×4×6 centi lett. Az különösen tetszett, hogy a kocka tetejére egy kis mélyedés is kerül, ahova profin be lehet pottyantani egy paprika vagy paradicsom magját.

A csomagolás szerint a masina házi használatra készült és ezt le sem tagadhatta volna, mivel kb. 50 kocka legyártása után kellemesen elfáradtak az ujjaim meg a tenyerem a nyomkodástól, de ennyi elég is volt a célhoz.

Ezután következett az ültetés, majd felsorakoztak a kockák a tálcára és mentek egy napos helyre, hogy tegyék a dolgukat. Tapasztalatom az volt, hogy a magok hamarabb kikeltek a kockákban, mint a keltetőtálakban, de többet kellett őket locsolni, mert könnyebben kiszáradtak. Szerintem csak "közepes méretű", vagyis paprika, paradicsom, padlizsán méretű magoknak jó, egy nagyobb, mondjuk cukkíni magnak hamar kicsi lesz, míg a saláta vagy káposzta magoknak szerintem jobb a keltetőtál.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://elefantakiskertben.blog.hu/api/trackback/id/tr1001867348

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása