Amikor majdnem tíz éve megszereztem jogi diplomámat, soha nem gondoltam, hogy valaha mezőgazdasági joggal vagy élelmiszerjoggal fogok foglalkozni. Sőt, bevallom őszintén, amikor befejeztem az egyetemet, nem is igazán hittem, hogy van ilyesmi. De amikor munkát kerestem, azzal találtam szembe magam, hogy olyasvalakit keresnek, aki hajlandó ezzel foglalkozni, és én hajlandó voltam. Azóta pedig rájöttem, jó döntés volt.

 

Ha pedig valaki sokat foglalkozik egy olyan terület jogi szabályozásával, amit megszeret, idővel szerintem elkerülhetetlen, hogy maga is szeretné a könyvszagú (vagy inkább elektroszmog szagú a mai netes világban) ismereteket kipróbálni. Ez persze - különösen az elején - nagyon amatőr szagú lesz, hiszen még nem mozog otthonosan a terepen, hanem kb. mint elefánt a porcelánboltban. De talán ez a jó értelemben vett amatőrség adja meg a dolog "diszkrét báját".

Így esett, hogy amikor 2008 derekán magunk mögött hagytuk a fővárosi élet örömeit és "kiköltöztünk" Veresegyházra, az egyik első dolgom volt a berendezkedés után, hogy a konyhaablak alatti részt és a kert végét felássam és bőszen nekilássak álmaim kiskertjének a megvalósításához. Az első év persze csonka volt, hiszen június volt már, mire kiköltöztünk, így csak úgy találomra vettem pár tő paradicsomot, paprikát és cukkínit a helyi piacon (azok is maradékok voltak, amiket nem tudtak eladni korábban), de az eredmény nagyon tetszett, mert habár a paprikából igazándiból semmi nem lett, a paradicsom bőven kárpótolt és a cukkínira sem lehetett panasz. 2009-ben már úgy vágtam bele a dologba tavasszal, hogy kert és lelkesedés már volt, de koncepció és legalább amatőr szaktudás az nem.

A mostani lesz az első év, amikor előre eltervezve, végiggondolva kezdek bele a kiskert benépesítésébe. Ebben a blogban pedig leírom a gondolataimat, sikereimet, kudarcaimat, pozitív vagy negatív élményeimet, illetve szeretném bemutatni azokat az ételeket, amiket a megtermelt zöldségekből és gyümölcsökből készítek.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://elefantakiskertben.blog.hu/api/trackback/id/tr361760361

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása