Gyümölcsfák

2011.10.25. 12:48

Az elmúlt hetekben sokat bújtam a gyümölcsfák leírását, próbáltam megérteni könyvekből, internetes cikkekből, mit-hogyan, mire figyeljek, mi mit jelent. Aztán múlt héten eljött az ideje, hogy megvegyem a fákat, így elmentem egy utánfutóval az áruházba és nekiláttam kiválogatni a nekem tetsző fajtákat, fákat. Nehéz feladat volt, hiszen a fát nem egy évre ülteti az ember.

Ebből kifolyólag sokat elidőztem a válogatással és közben érdekes dolgot figyeltem meg: a fák körül a szó szoros értelmében tömegek voltak, mindenki válogatott, vásárolt. Csodálatos érzés volt. Önmagában a facsemeték tömege körül "vibrál az energia", megannyi várakozással teli kis élet, egy-egy új lehetőség. De érdemes volt figyelni azokat is, akik válogattak.

Az egyik egy fiatal pár "cejeszjét vegyél apu, az édesz" kisgyerekkel, a másik egy erős negyvenes apa majdnem nagykorú fiával - szemlátomást tudták, mit keresnek. Volt ott szüleim korabeli házaspár, akik a gyerekeik kertjébe néztek fákat és ott volt az idős bácsi, aki maga sem volt biztos abban, hogy látni fogja a fa első termését. Habár a keze remegett, mégis biztosan választott.

Jó érzés volt látni, hogy mennyien vesznek gyümölcsfát, és nem is egyet-kettőt. Mert a gyümölcsfa a jövőbe vetett bizalom megtestesülése. Egy hosszú távú döntés, egy évek múlva megtérülő beruházás, egy állandó törődést igénylő élőlény. Egy stabil pont abban a világban, amelyikben minden a jövő bizonytalanságát harsogja, ahol a két hónapos kütyü már elavult, ahol ha egy filmsorozat első részére nem ül a képernyő elé a fél világ, akkor a második részt már le sem vetítik.

Nézzünk tehát körül a kertünkben és keressük meg, hova fér el egy gyümölcsfa, majd menjünk, vegyünk és ültessünk egyet. Megéri.

A bejegyzés trackback címe:

https://elefantakiskertben.blog.hu/api/trackback/id/tr783314281

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása