Gondolatok kora tavasszal

2012.03.01. 11:15

Kávé a teraszon. Alighanem az idei feburár egyik legszebb emléke lesz számomra, hogy szombaton végre újra birtokba vehettük a kertet és amellett, hogy nekiláttunk előkészíteni mindent a nagybetűs Tavasz fogadására, megihattuk az első kávénkat a teraszon. Én mondom, még az íze is más, ha közben süt a nap és langyos szellő tekereg a még csupasz fák között.

Tavasztündér még nem volt ott a kertben, de mintha hallani lehett volna, ahogy ruháját igazgatja, ládájában kotorászva keresi a varázspálcáját és közben azt kiáltja: türelem, hamarosan indulok!"

Alig várom, és valami azt súgja, nem vagyok egyedül. Valamiért furcsa, üres volt ez a tél mind kint, mind bent és nem bámom, hogy lassan átadja a helyét a tavasznak. Itt az ideje, hogy ezt az ürességet színekkel, élményekkel, élettel töltsük fel. Azt hiszem, ez az, ami a legjobban kell.

 

Áprily Lajos: Tavaszodik

 

Sáncban a hóvíz
könnyű hajót visz,
füstöl a fényben a barna tető.
Messze határba
indul az árva,
lenge madárka: billegető

Titkon a Bükkben
moccan a rügyben
- mint csibe héjban - kandin a lomb.
s mintha a róna
kedve dalolna
úgy muzsikál, muzsikál a kolomp.

Indulok. Értem.
Jól tudom: értem,
értem üzen a zsenge határ:
"Szíved a bomlott,
ócska kolompot
hozd ide, hozd ide már"!

(Forrás: fsz.bme.hu)

A bejegyzés trackback címe:

https://elefantakiskertben.blog.hu/api/trackback/id/tr644265752

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sakurablogja.blogspot.hu 2012.03.03. 20:17:30

Azt hittem kávét is termesztünk!
Nagyon nehezen tudtam belépni,így előző bejegyzésekhez is írnék.
Répa:tavaly először vettem bébirépát és mivel a spárga harmadik év után sem ujjnyi,csupán tollbetét vastagságú lett,száműztem. De arra gondoltam csodálatos lesz a homok és termőföld keveréke a répának,nem úgy lett.Semmi nem lett. A homok ugyan könnyen enged utat a növekedésnek,de hamar kiszárad,a víz átfut rajta.Most nem oda ültetem,viszont ez a föld nekem kedvezett a Borsikafűnek! A friss fűszernövények rajongója vagyok,bár a majoranna bokrot idén készülök kiirtani,mert az egy dráma. Mindenhol majoranna terem,ha próbáltad,tudod,ahova a szél fújja a virágát,fűben,mindenhol ott van.
Mindenesetre örömmel olvasom a blogodat!

Kiskertes · http://elefantakiskertben.blog.hu 2012.03.12. 13:19:58

A káposztafélék terén elég siralmasak a tapasztalataim a rukolát leszámítva. Általában hiába ültettem, akármilyen gyönyörűen fejlődtek, előbb-utóbb a hernyók teljesen lezabálták őket. De nem adom fel, idén is lesz a kertben, most már a hernyók ellen is megvan a stratégia.

Miért kérded?
süti beállítások módosítása