Petúnia magról

2010.06.02. 21:04

Az elmúlt tíz évben minden tavasszal nekiláttam, hogy petúniát neveljek a balkonládába. Nem azért, mert akkora beruházás lenne megvenni minden évben a palántákat, hanem mert kíváncsi voltam, sikerül-e. A vállalkozás minden évben abszolút kudarc volt, leggyakrabban addig nem jutott el a dolog, hogy két levél megjelenjen.

 

Az idei évben is elindultam január végén, hogy beszerezzem a magokat, mert hát új év, új kezdet. Amikor bementem a boltba, megakadt a szemem a Kertimag Réde tasakjain: Futópetúnia F1 hibrid palántanevelő kertészeknek. A tasak valójában csak álca volt, egy ici-pici műanyag fiolát rejtett, benne a felirat szerint 50 db csávázott maggal. Figyelembe véve, hogy mekkora egy petúniamag, ez kb. a "ha jó szemed van, akkor nem hiszed, hogy üres a fiola" mennyiség. Az ár első ránézésre óvatosságra intett: 350 Ft, a hagyományos tasak pedig 69 Ft. Mégis, valamiért éreztem, hogy ez kell nekem. Egyből két tasak, egy piros meg egy fehéres sárga. Hozzá palántaföld és mentem is ültetni. Az össz beruházás 1300 Ft valamire, amiből korábbi tapasztalatok alapján nagy valószínűséggel nem lesz túl sok minden.

Mindenesetre elültettem, kitettem az ablakba és vártam, türelmesen. Ekkor volt január legvége. Február elejére pici sziklevélkék jelentek meg, olyan sérülékenyek, hogy permetezővel öntöztem, mert különben kimostam volna a kannával. Jó egy hónapon át igazából semmi látványos nem történt, én locsolgattam, ő meg elvolt, bár nem kötötte az orromra, hogy csinál-e valamit. Aztán márciusban meglódultak a dolgok és hirtelen levelek jelentek meg egyre nagyobb számban és kezdett úgy kinézni a dolog, hogy az idén lesz belőle valami.

És lett. Húsvét előtt átültettem őket a balkonládába és visszacsíptem őket, hogy bokrosodjanak. Az időjárás nem feltétlenül kedvezett, a napsütés totális hiánya miatt nem siette el a virágzást. Ma azonban már gyönyörű, tele van virággal és varázslatos színei vannak. Hogy más is lássa, álljon itt egy kép:

 

Igazából nem volt nehéz dolgom vele, hiszen elültettem, figyeltem, hogy ne száradjon ki és kész. Mégis, úgy érzem, hogy komoly kihívás volt, mire virágozni kezdett. De jövőre is megpróbálom, más színekkel.

DISCLAIMER: ez nem reklám, nem népszerűsíteni akarom a terméket (mellyel kétségtelenül elégedett vagyok), valós tapasztalatokat írtam le. Nem kért rá senki és nem is kaptam érte semmit. De 10 év próbálkozás után sikerélményem volt és úgy érzem, hogy ebben jelentős szerepe volt a magnak is.

A bejegyzés trackback címe:

https://elefantakiskertben.blog.hu/api/trackback/id/tr822051910

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lady Ann 2013.09.02. 09:59:02

Kellett őket ritkítani? Ha igen, mivel csináltad és mi lett a "felesleggel"?
süti beállítások módosítása